IMG-20150204-WA0001Sinds een half jaar hebben wij Ipads in onze kleutergroep. In het begin was vooral ikzelf er nog heel druk mee en bleef de Ipad een beetje liggen op de dagen dat ik er niet was. Jammer natuurlijk. We hadden wel een mooi project opgestart waarbij mijn collega’s met een taal-app aan de slag gingen. Dat ging goed. Er werden mooie resultaten geboekt. Daarover meer in een volgend artikel,

Toch was het aan het begin van dit nieuwe schooljaar weer even wennen voor mijn collega’s.
Wat nu met de Ipads en vooral hoe nu verder?  De kinderen los laten surfen levert vaak dingen op die niet de bedoeling zijn. Het zappen dor de inhoud van de hele Ipad is immers niet de bedoeling.
Vooral het op de juiste manier inzetten met begeleide toegang was soms nog een probleem.
Ik schreef vandaag een handleiding voor mijn directe collega’s in de groep over het gebruik van de Ipad en de werking van begeleide toegang.
Ik realiseerde mij meteen dat dit document misschien wel handig kan zijn voor andere collega’s dus deel ik het hier met jullie. Nieuwsgierig? Lees dan hier verder.

Wil jij creatief aan de slag met taal en digitale tools?

Bekijk dan al mijntrainingen in de Digitaalspeciaal Online Academy!

Volg vanuit je eigen huiskamer op jouw eigen tempo en tijdstip mijn online trainingen en masterclasses.

Via deze mailinglijst ontvang je meteen een kortingscode waarmee je kortingen kunt krijgen tot 50%!
Ook ontvang je als eerste het laatste nieuws over de Digitaalspeciaal Online Academy.

Bedankt! Je bent succesvol ingeschreven. Ik beloof je dat ik je niet ga spammen, wil je echter toch uitschrijven dan kan dat natuurlijk altijd onderaan elke mail. Bij Gmail en Hotmail komen mijn mails vaak in SPAM terecht. Wil geen enkele mail missen? Voeg mijn mailadres dan toe aan jouw lijst met vertrouwde contacten of bij Gmail aan de mailbox Primair. Groet, Marita

Pin It on Pinterest

Shares
Share This

Leuk dat je er bent!

Delen mag natuurlijk!

Shares