Sinds een half jaar hebben wij Ipads in onze kleutergroep. In het begin was vooral ikzelf er nog heel druk mee en bleef de Ipad een beetje liggen op de dagen dat ik er niet was. Jammer natuurlijk. We hadden wel een mooi project opgestart waarbij mijn collega’s met een taal-app aan de slag gingen. Dat ging goed. Er werden mooie resultaten geboekt. Daarover meer in een volgend artikel,
Toch was het aan het begin van dit nieuwe schooljaar weer even wennen voor mijn collega’s.
Wat nu met de Ipads en vooral hoe nu verder? Â De kinderen los laten surfen levert vaak dingen op die niet de bedoeling zijn. Het zappen dor de inhoud van de hele Ipad is immers niet de bedoeling.
Vooral het op de juiste manier inzetten met begeleide toegang was soms nog een probleem.
Ik schreef vandaag een handleiding voor mijn directe collega’s in de groep over het gebruik van de Ipad en de werking van begeleide toegang.
Ik realiseerde mij meteen dat dit document misschien wel handig kan zijn voor andere collega’s dus deel ik het hier met jullie. Nieuwsgierig? Lees dan hier verder.